E-Posta Pazarlama Nedir?
Markaların, işletmelerin belli bir hedef kitleye ulaşabilmek için ürün tanıtımı, bilgilendirme, kutlama vb. gibi içeriklere sahip mesajlarda e-posta yöntemini tercih etmesi ‘e-posta pazarlama’ olarak adlandırılmaktadır. Web 2.0 ile hayatımızda daha fazla yer etmeye başlayan e-posta pazarlama; eski iletişim türlerine göre daha stratejik, daha güncel, daha ölçülebilir, daha kreatif bir iletişim türüdür.
Hedef kitle ile aracısız ve direkt bir iletişim imkanı sunan e-posta pazarlama, markaların yüksek dönüşüm almasını sağlıyor. Doğru hedef kitleye doğru zamanda doğru içeriği oluşturmak, iyi bir e-posta pazarlamanın en temel amacını belirtmektedir. Bu doğrultuda gerçekleştirilen iyi bir strateji markalara oldukça yüksek bir maddi-manevi kazanç sağlar.
Düşük Maliyet
Geleneksel pazarlama yöntemlerine oranla daha az maliyet gerektiren dijital pazarlama faaliyetleri son yıllarda daha fazla tercih edilebilirliğe sahiptir. Dijital pazarlamanın alt kırılımlarından biri olan e-posta pazarlama da, diğer iletişim yöntemlerine görece çok daha ucuzdur. Genellikle satış odaklı olarak kullanılan e-posta pazarlama harcanan bütçeyi dengeleyecek bir dönüşüm oranı imkanına sahiptir.
Hedefleme
E-posta pazarlamada, markalar hedef kitlelerini belli özelliklere göre (yaş, eğitim, cinsiyet vs.) kategorize edebilmektedir. Böylece e-postaları belli bir hedefe iletebilmek dönüşüm oranını arttırmaktadır.
Kişiselleştirme
E-posta pazarlamanın en önemli özelliklerinden biri olan kişiselleştirme, markaların kişilere ismiyle hitap ederek iletişim kurmasını sağlamaktadır.
Kısa İletim Süresi
Hedef kitle odaklı olarak gerçekleştirilen e-posta pazarlamada gönderilen mesajın anlık olarak belirlenen kullanıcılara ulaşması sağlanmaktadır. Günümüzde hızın en önemli rekabet avantajlarından biri olması e-postanın bu özelliğinin önemini arttırıyor.
Takip ve Analiz Kolaylığı
E-posta pazarlamada iletişim sürecinin takibi diğer iletişim yöntemlerine göre çok daha kolay gerçekleşmektedir. Geliştirilen gönderim araçları sayesinde e-postanın kimler tarafından açıldığı yahut silindiği, hangilerinin maili okuduğu takip edilebilmektedir. Bu takip, gönderilen iletilerin süreç içerisindeki aksiyonlarının analizini kolaylaştırabildiği için, strateji geliştirme konusunda markaların işini kolaylaştırmaktadır.
E-posta pazarlama diğer iletişim stratejileri ile birlikte kullanıldığında bir markanın en önemli pazarlama iletişimi araçlarından biri olmaktadır. Doğru bir e-posta pazarlama güçlü bir marka kimliğinin oluşumunda en önemli etmenlerden biridir. Bu konuda merak ettiğiniz noktalar için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
E – Posta pazarlaması hizmetleri almak isterseniz Seyhan Bilgisayar olarak sizlerin hizmetindeyiz.